UWAGA!
CZASOWE ZAMKNIĘCIE Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim !
Z uwagi na czasowe zamknięcie Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim informujemy, że Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim od dnia 09 listopada 2020r. do odwołania również będzie nieczynny dla petentów.
Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim pracuje normalnie, ale bez bezpośredniego kontaktu z petentem. Sprawy będą załatwiane drogą pocztową, drogą elektroniczną lub telefonicznie. W sprawach pilnych, wymagających obecności w Urzędzie wizyty będą umawiane indywidualnie po telefonicznym kontakcie.
Zarząd Dróg Powiatowych – 44 710 33 14, e-mail: drogi@powiat-tomaszowski.pl
Komunikat w sprawie zamknięcia Starostwa Powiatowego poniżej:
https://www.powiat-tomaszowski.pl/aktualnosci/czasowe-zamkniecie-starostwa-dla-interesantow.html
Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim
Adres: ul. św. Antoniego 41 , 97-200 Tomaszów Mazowiecki Telefon: 44 710-33-14, fax 44 710-34-64
e-mail: drogi@powiat-tomaszowski.pl
Dyrektor Beata Zysiak
Status prawny: Jednostka Organizacyjna Powiatu Tomaszowskiego powołana uchwałą Rady Powiatu Tomaszowskiego nr IV/29/99 z dnia 4.01.1999 r. Struktura organizacyjna: Jednostką kieruje dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych. Dyrektorowi ZDP podlegają: 1. Dział Księgowości i Kadr 2. Dział Techniczny 3. Stanowisko d.s. zarządzania ruchem 4.Obwód Drogowy Obszar działania jednostki: Terenem działania Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim jest obszar powiatu tomaszowskiego: miasto Tomaszowa Mazowieckiego oraz gminy : Będków, Budziszewice, Czerniewice, Inowłódz, Lubochnia, Rokiciny, Rzeczyca, Tomaszów Mazowiecki, Ujazd, Żelechlinek Podstawa działalności: „Statut Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim” zatwierdzony uchwałą Zarządu Powiatu Tomaszowskiego. Podstawowe akty prawne: 1. Ustawa z dnia 5.06.1998 r. o samorządzie powiatowym. 2. Ustawa z dnia 21.03.1985 r.o drogach publicznych. 3. Ustawa z dnia 22.03.1990r. o pracownikach samorządowych. 4. Ustawa z dnia 20.06.1997r. „Prawo o ruchu drogowym”. 5. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 27.07.1999r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach. Dane o sieci drogowej: Łączna długość dróg – 393.8 km, w tym: ulice – 52.3 km, drogi zamiejskie – 341.5 km. Drogi o nawierzchni bitumicznej – 360.0 km, brukowcowej – 3.4 km, gruntowej – 27.0 km. Obiekty mostowe – 33 szt.
Zakres działania jednostki:
1. Do zadań Działu Księgowości i Kadr , podległego Dyrektorowi Zarządu, należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji inwentarzowej środków trwałych i drobnego sprzętu wyposażeniowego; 2) prowadzenie magazynu i kartoteki ilościowo - wartościowej materiałów; 3) obsługa finansowa jednostki; 4) realizacja i rozliczanie wydatków budżetowych w ramach otrzymanych środków na zadania; 5) ubezpieczenie dróg; 6) prowadzenie całokształtu spraw kadrowych i szkolenia pracowników; 7) prowadzenie spraw związanych z BHP; 8) naliczanie płac; 9) obsługa sekretariatu Dyrektora Zarządu.
2. Dział Techniczny podlega Dyrektorowi Zarządu i obejmuje swą działalnością całokształt spraw związanych z budową i utrzymaniem dróg oraz obiektów mostowych. Do zadań realizowanych przez Dział Techniczny należą:
1) w zakresie budowy dróg i drogowych obiektów inżynierskich:
a) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; b) opracowanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich; c) pełnienie funkcji inwestora; d) przygotowanie procedur przetargowych dla zadań w zakresie budowy i modernizacji dróg i drogowych obiektów inżynierskich; e) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu; f) realizacja zadań w zakresie programów unijnych.
2) w zakresie utrzymania sieci drogowej:
a) koordynacja robót prowadzonych w pasie drogowym; b) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych; c) pełnienie funkcji nadzoru merytorycznego nad robotami na zadaniach utrzymaniowych; d) przygotowanie procedur przetargowych dla zadań w zakresie utrzymania dróg i mostów, w tym utrzymania zimowego; e) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich; f) zlecanie i nadzór nad wykonywaniem interwencyjnych robót utrzymaniowych i zabezpieczających; g) wprowadzanie ograniczeń, oraz zamykanie dla ruchu odcinków dróg i drogowych obiektów inżynierskich, wyznaczanie objazdów drogami różnych kategorii, w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa osób i mienia; h) planowanie i prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg; i) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez użytkowników; j) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska, mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg; k) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego; l) prowadzenie spraw, związanych z sadzeniem, utrzymaniem i usuwaniem drzew i krzewów, oraz pielęgnacją zieleni w pasie drogowym na obszarach zabudowanych i poza obszarami zabudowanymi; m) prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami w pasie drogowym; pozostającymi w zarządzie jednostki; n) prowadzenie spraw związanych z gospodarką środkami technicznymi, będącymi na wyposażeniu Zarządu; o) nadzór nad utrzymaniem nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą; p) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg powiatowych oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych; r) wykonywanie objazdów dróg i kontrola dróg i mostów; s) prowadzenie dokumentacji związanej z objazdami dróg; t) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
3. Do zadań Stanowiska do spraw zarządzania ruchem, podległego Dyrektorowi Zarządu, należy prowadzenie spraw związanych z wprowadzaniem oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej, oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także spraw związanych z:
1) ustalaniem granic obszarów zabudowanych; 2) ustalaniem granic stref zamieszkania; 3) ustalaniem zakazów i nakazów ruchu określonych rodzajów pojazdów lub uczestników ruchu; 4) wyznaczaniem miejsc i warunków postoju lub zatrzymania pojazdów komunikacji publicznej; 5) wyznaczaniem miejsc i określeniem sposobów oraz warunków parkowania pojazdów; 6) wyznaczaniem przejść dla pieszych i ciągów pieszych; 7) ustalaniem oznakowania drogowskazowego; 8) zatwierdzaniem projektów organizacji ruchu i projektów jej zmian; 9) sprawowaniem nadzoru w zakresie prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drodze; 10) prowadzeniem ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu lub jej zmian; 11) przygotowywaniem projektów zaliczania dróg do kategorii dróg powiatowych i ustalania ich przebiegów; 12) przygotowywaniem opinii w zakresie ustalania przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich i gminnych; 13) wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny , organizację imprez i zawodów sportowych na drogach; 14) wydawaniem zezwoleń na ruch pojazdów, których masa, naciski osi lub wymiary wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi - na czas nieokreślony i czas określony (bez przejazdów jednokrotnych); 15) wprowadzanie zakazu pędzenia zwierząt na drogach.
4. Obwód Drogowy podlega Dyrektorowi Zarządu i obejmuje swą działalnością całokształt spraw związanych z utrzymaniem dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich. Do zadań realizowanych przez Obwód Drogowy należą w szczególności:
1) wykonywanie objazdów dróg i kontrola stanu dróg i obiektów mostowych; 2) prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg powiatowych; 3) prowadzeniem dokumentacji związanej z objazdami dróg; 4) wykonywanie pod nadzorem Dyrektora Zarządu działań interwencyjnych na drogach i obiektach mostowych, a w szczególności:
a) wymiana elementów oznakowania pionowego; b) wymiana urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; c) interwencyjne odtwarzanie oznakowania poziomego; d) interwencyjne wykonywanie remontów cząstkowych masą mineralno -asfaltową na zimno i na gorąco; e) wycinka drzew i krzewów zagrażających bezpieczeństwu ruchu; f) podcinanie gałęzi drzew ograniczających widoczność i skrajnię drogi; g) wykaszanie traw, chwastów na poboczach, w rowach i na terenach zielonych h) konserwacja i oczyszczanie elementów mostów; i) oczyszczanie i udrażnianie przepustów i zjazdów na drogi gminne; j) konserwacja rowów przydrożnych; k) oczyszczanie pasa drogowego z zanieczyszczeń, śmieci itp.; i) prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie miasta i na drogach zamiejskich
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Funkcję Inspektora Ochrony Danych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim pełni Justyna Płuciennik. Możesz się z nim skontaktować poprzez e-mail: iod@zdptomaszowmaz.pl lub telefonicznie pod numerem 044 724 21 27 wew 276
Klauzula ogólna RODO
Klauzula informacyjna RODO
DOKUMENTY
Statut Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim
Formularz zgłoszenia szkody osobowej
Formularz zgłoszenia szkody majątkowej
Formularz zgłoszenia szkody w mieniu
Wykaz dróg powiatowych
SPRAWOZDANIA FINANSOWE:
Sprawozdanie finansowe rok 2018
Sprawozdanie finansowe rok 2019
ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO:
Protokół odbioru pasa drogowego
Wniosek na umieszczenie urządzenia – OPŁATA 5-LETNIA
Wniosek na zajęcie pasa drogowego- awaria
Wniosek na zajęcie pasa - handel
Wniosek na zajęcie pasa - reklama
Wniosek na zajęcie pasa -zjazd
Wniosek na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzenia obcego
Wniosek na zajęcie pasa drogowego
Wniosek o uzgodnienie lokalizacji
Wniosek o uzgodnienie organizacji ruchu
Zgłoszenie wprowadzenia organizacji ruchu
PETYCJE 2019
Lp.
|
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach)
|
Skan petycji
|
Przedmiot petycji
|
Data złożenia petycji
|
Informacja o sposobie załatwienia petycji
|
1.
|
Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego
|
Skan petycji
|
Petycja w sprawie obrotu bezgotówkowego
|
18.12.2019 r.
|
Odpowiedzi udzielono pismem ZDP.4176.748.2019
|
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim w 2019 r.:
Zbiorcza informacja o petycjach 2019 ZDP
PETYCJE 2018
Lp.
|
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach)
|
Skan petycji
|
Przedmiot petycji
|
Data złożenia petycji
|
Informacja o sposobie załatwienia petycji
|
1.
|
Semico Sp. z o.o
|
Petycja ZDP
|
Petycja w sprawie oszczędności przy inwestycjach przebudowy dróg, placów, dojazdów z płyt drogowych betonowych.
|
19.07.2018 r.
|
W dniu 26.07.2018 r. udzielono odpowiedzi, która została przesłana do firmy Semico Sp. z o.o
|
Lp.
|
Imię i Nazwisko lub nazwa podmiotu wnoszącego petycje (w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art.4 ust.3 ustawy o petycjach)
|
Skan petycji
|
Przedmiot petycji
|
Data złożenia petycji
|
Informacja o sposobie załatwienia petycji
|
1.
|
Grazyna Galińska
|
Petycja 21.09.2018
|
Petycja w sprawie zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym i pieszym poprzez wprowadzenie ograniczenia przejazdu aut ciężarowych po ul Modrzewskiego
|
26.09.2018 r.
|
W dniu 15.10.2018 r. Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie wystąpił do Zarządu Powiatu o rozpatrzenie przedmiotowej petycji.
W dniu 13.02.2019r. udzielono odpowiedzi na petcje pismem o numerze ZDP.4176.81.2019
|
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim w 2018 r.:
Zbiorcza informacja o petycjach
Tomaszów Mazowiecki 05.01.2018r
ZDP.0720.05.2018
Informacja Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim
Ogłoszenie o zamiarze rozpoczęcia budowy lub przebudowy drogi oraz możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego
Stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm.) Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim zawiadamia o zamiarze rozpoczęcia przebudowy, rozbudowy dróg powiatowych oraz o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego, dla wyszczególnionych poniżej inwestycji drogowych zlokalizowanych na terenie powiatu tomaszowskiego, Województwo Łódzkie:
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4337E ul. Ks. J. Popiełuszki wraz z budową kanalizacji deszczowej.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4313E i 4314E od m. Luboszewy do ul. Wysokiej w Tomaszowie Mazowieckim.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4325E Chorzęcin - Łazisko w m. Łazisko - etap I.
- Stosownie do art. 4 pkt 15a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczaniu lub eksploatacji:
a) urządzeń infrastruktury technicznej związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
b) linii telekomunikacyjnych wraz z zasilaniem oraz linii energetycznych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
2. Stosownie do art. 39 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia informacji o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego. Zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego należy zgłaszać w formie pisemnej na adres Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki.
3. Stosownie do art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, podmiot, który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, jest obowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
4. Stosownie do art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą, w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a-7f ustawy o drogach publicznych.
5. Niniejsza informacja zostaje podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim oraz przesłana do wiadomości Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Warszawie, 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20.
Tomaszów Mazowiecki 07.02.2019r
ZDP.4176.64.2019
Informacja Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim
Ogłoszenie o zamiarze rozpoczęcia budowy lub przebudowy drogi oraz możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego
Stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm.) Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim zawiadamia o zamiarze rozpoczęcia przebudowy, rozbudowy dróg powiatowych oraz o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego, dla wyszczególnionych poniżej inwestycji drogowych zlokalizowanych na terenie powiatu tomaszowskiego, Województwo Łódzkie:
- Rozbudowa ulicy Zawadzkiej nr 4338E wraz z budową ronda na skrzyżowaniu ulicy Zawadzka i Elizy Orzeszkowej w Tomaszowie Mazowieckim
- Przebudowa skrzyżowania dróg powiatowych nr 4325E i 4332E obejmująca połączenie dróg powiatowych z drogą gminną nr 116405E w miejscowości Chorzęcin
- Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 4303E z droga gminną nr 116402E w m. Łazisko
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 4334E ulica Wiejska w Tomaszowie Mazowieckim
- Stosownie do art. 4 pkt 15a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczaniu lub eksploatacji:
a)urządzeń infrastruktury technicznej związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
b) linii telekomunikacyjnych wraz z zasilaniem oraz linii energetycznych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
- Stosownie do art. 39 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia informacji o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego. Zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego należy zgłaszać w formie pisemnej na adres Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki.
- Stosownie do art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, podmiot, który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, jest obowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
- Stosownie do art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą, w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a-7f ustawy o drogach publicznych.
- Niniejsza informacja zostaje podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Zarządu Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim oraz przesłana do wiadomości Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Warszawie, 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20.
|