Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 105242-2014 z dnia 2014-03-27 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Tomaszów Mazowiecki
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ulicy świętego Antoniego w Tomaszowie Mazowieckim na odcinku do ulicy Mościckiego do ulicy Granicznej o długości 852,29 m zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego przedmiarem robót i...
Termin składania ofert: 2014-04-11
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 105242 - 2014 data 27.03.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.3).
- W ogłoszeniu jest: Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeżeli Wykonawca dysponuje następującym potencjałem technicznym: -Koparko - spycharka min. 0,15 m ³ - 1 szt. -Koparko - spycharka min. 0,4 m ³ - 1szt. ,Koparko - spycharka min. 0,6 m ³ -1szt. Spycharka gąsienicowa min 55 kW (75 KM) - 2 szt.Równiarka samojezdna min 74 kW (100KM) - 1szt. Zrywarka przyczepna min 8m²/h -1szt. walec statyczny samojezdny min 10t - 1szt.,walec statyczny samojezdny min 15t - 1szt., walec statyczny samojezdny wibracyjny min 7,5 t - 1szt.,zagęszczarka wibracyjna - 1szt.,ubijak spalinowy min 200 kg - 1szt.,frezarka do nawierzchni drogowych bez podajnika min. 0.5 m - 1szt.,piła motorowa łańcuchowa min. 4.2 KM - 1szt.,brona talerzowa (bez ciągnika) - 1szt.,żuraw samochodowy - 2 szt.,ciągnik gąsiennicowy min 55kW (75KM) - 1szt.,samochód dostawczy min 0,9 t. - 1szt.,samochód samowyładowawczy 5-10t - 1szt. ,samochód samowyładowawczy 10-15t - 1szt.,samochód skrzyniowy do 3.5t -1szt.,wibrator powierzchniowy - 1szt., układarka kleju z kotłem olejowym min 30 dm³ - 1szt., skrapiarka do bitumu z ręczną pompą 250-500 dm³ - 1szt., skrapiarka do bitumu samojezdna samochodowa min. 5 m³ - 1 szt., rozkładarka mas bitumicznych o szerokości min 4,0 m - 1szt. szczotka mechaniczna -1szt.,piła do cięcia asfaltu - 1szt., sprężarka powietrzna - 1szt., urządzenie wiertnicze do otworów pod słupy - 1szt. ,wyciąg jednomasztowy min 0.5 t - 1szt., samochód wieżowy z balkonem- 1szt.,podnośnik montażowy hydrauliczny- 1szt.,przyczepa do przewożenia kabli- 1szt..
- W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym..
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: 11.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41,97-200 Tomaszów Mazowiecki pokój nr 201.
- W ogłoszeniu powinno być: 15.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41,97-200 Tomaszów Mazowiecki pokój nr 201.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.4.1).
- W ogłoszeniu jest: -wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; -wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; -wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; -oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;.
- W ogłoszeniu powinno być: - wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.powiat-tomaszowski.pl/pobierzSiwz.php
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim , ul. św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie.
- Adres strony internetowej zamawiającego: /subcontent.php?cms_id=80
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy świętego Antoniego w Tomaszowie Mazowieckim (droga powiatowa nr 4328E) na odcinku od ul. Mościckiego do ul. Granicznej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ulicy świętego Antoniego w Tomaszowie Mazowieckim na odcinku do ulicy Mościckiego do ulicy Granicznej o długości 852,29 m zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego przedmiarem robót i projektem budowlanym. Przebudowa polegać będzie na: 1. Przebudowie i wzmocnieniu jezdni bitumicznej z dostosowaniem do kategorii ruchu KR3. 2. Budowie dodatkowego pasa ruchu dla lewoskrętu i wysepki rozdzielającej pasy ruchu dla kierunków przeciwnych przy skrzyżowaniu z ul. Szkolną 3. Budowie wysepki wymuszającej odgięcie toru jazdy. 4. Budowie azyli dla pieszych w obrębie projektowanych wysepek 5. Budowie zatok postojowych i stanowisk postojowych 6. Wyniesieniu skrzyżowania z ulicami Żwirki i Wigury oraz T. Seweryna 7. Przebudowie i wzmocnieniu konstrukcji zatok autobusowych. 8. Przebudowie ciągów pieszych oraz oddzielnych dróg dla rowerów. 9. Przebudowie zjazdów dla drogi osiedlowe i do posesji. 10. Przebudowa oświetlenia. 11. Korekcie lokalizacji wpustów kanalizacji deszczowej. 12. Usunięciu kolizji z podziemnymi urządzeniami teletechnicznymi i energetycznymi. 13. Wprowadzeniu nowej docelowej organizacji ruchu - oznakowania poziomego i pionowego wraz z aktywnymi elementami typu kocie oczka 14. Wprowadzenie segregacji ruchu pieszego i zabezpieczenia ciągów pieszych barierami łańcuchowymi. 15. Wycince kolidujących drzew. 16. Montaż tablic promocyjnych. 17. Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Charakterystyka techniczna rozbudowy: 1. Długość ulicy w osi - 852,29 m 2. Klasa techniczna drogi - Z 3. Kategoria ruchu - KR-3 4. Rodzaj nawierzchni jezdni - beton asfaltowy SMA 5. Przekrój poprzeczny zasadniczy - jednojezdniowy o 2 pasach ruchu 2x 5,5 m 6. Rodzaj nawierzchni zatok autobusowych i postojowych - kostka granitowa 7. Rodzaj nawierzchni chodników i dróg rowerowych - kostka betonowa 8. Szerokość jezdni podstawowa - 7 m 9. Szerokość chodników - 1,5 m-3,5 m 10. Szerokość dróg rowerowych - 1,5 m - 2 m 11. Szerokość azyli i wysepek jezdni - 2,5 m 12. Szerokość zatok autobusowych - 3 m 13. Wartość przechyłki jezdni, zatok, chodników - 2 % 14. Odwodnienie - kanalizacja deszczowa..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na roboty budowlane w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek wiedzy i doświadczenia jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie w wykonywaniu zamówień o podobnym charakterze i złożoności - zrealizowane w okresie ubiegłych 5 lat co najmniej jedno zadanie polegające na przebudowie, budowie lub rozbudowie drogi publicznej (krajowej, wojewódzkiej, powiatowej lub gminnej) albo ogólnodostępnej drogi wewnętrznej o wartości co najmniej 5 mln zł brutto wraz z przebudową urządzeń infrastruktury towarzyszącej w co najmniej dwóch z trzech następujących branż: a) kanalizacji deszczowej, b) sieci elektroenergetycznej c) sieci teletechnicznej
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeżeli Wykonawca dysponuje następującym potencjałem technicznym: -Koparko - spycharka min. 0,15 m ³ - 1 szt. -Koparko - spycharka min. 0,4 m ³ - 1szt. ,Koparko - spycharka min. 0,6 m ³ -1szt. Spycharka gąsienicowa min 55 kW (75 KM) - 2 szt.Równiarka samojezdna min 74 kW (100KM) - 1szt. Zrywarka przyczepna min 8m²/h -1szt. walec statyczny samojezdny min 10t - 1szt.,walec statyczny samojezdny min 15t - 1szt., walec statyczny samojezdny wibracyjny min 7,5 t - 1szt.,zagęszczarka wibracyjna - 1szt.,ubijak spalinowy min 200 kg - 1szt.,frezarka do nawierzchni drogowych bez podajnika min. 0.5 m - 1szt.,piła motorowa łańcuchowa min. 4.2 KM - 1szt.,brona talerzowa (bez ciągnika) - 1szt.,żuraw samochodowy - 2 szt.,ciągnik gąsiennicowy min 55kW (75KM) - 1szt.,samochód dostawczy min 0,9 t. - 1szt.,samochód samowyładowawczy 5-10t - 1szt. ,samochód samowyładowawczy 10-15t - 1szt.,samochód skrzyniowy do 3.5t -1szt.,wibrator powierzchniowy - 1szt., układarka kleju z kotłem olejowym min 30 dm³ - 1szt., skrapiarka do bitumu z ręczną pompą 250-500 dm³ - 1szt., skrapiarka do bitumu samojezdna samochodowa min. 5 m³ - 1 szt., rozkładarka mas bitumicznych o szerokości min 4,0 m - 1szt. szczotka mechaniczna -1szt.,piła do cięcia asfaltu - 1szt., sprężarka powietrzna - 1szt., urządzenie wiertnicze do otworów pod słupy - 1szt. ,wyciąg jednomasztowy min 0.5 t - 1szt., samochód wieżowy z balkonem- 1szt.,podnośnik montażowy hydrauliczny- 1szt.,przyczepa do przewożenia kabli- 1szt.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą mogącą wykonywać, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, obejmujące kierowanie robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakres istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy mogących stanowić podstawę do przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych: 1) wystąpienie warunków atmosferycznych, geotechnicznych, geologicznych, terenowych, wodnych, hydrologicznych, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, warunki terenowe, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich części, a także pożaru lasu - utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, 2) wystąpienie w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego, 3) wystąpienie siły wyższej, 4) wystąpienie zmian w przepisach prawa, 5) działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych, 6) przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, 7) wprowadzenie przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w celu wykonania robót budowlanych, a także wykonania robót budowlanych w terminie określonym w umowie, 8) przekroczenie określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp., jeżeli nie wynika to z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 9) wydanie postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane, 10) wydanie orzeczenia przez sąd lub inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: /pobierzSiwz.php
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41,97-200 Tomaszów Mazowiecki pokój nr 202.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41,97-200 Tomaszów Mazowiecki pokój nr 201.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie realizowane będzie w ramach programu wieloletniego pod nazwą: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie